Fuar Promosyon ve Tanıtım Ürünleri

www.gazianteppromosyon.com.trÜlkemizde fuarların desteklenmesi ve ihracatın artması ile fuarların sayısı ile ziyaretçi sayısında artış olmuştur. Bu artış ile firmalar farklı ne yapılabiliriz sorusuna cevap aramaktadırlar.

Fuarlar, ticari pazarlama, teknoloji takibi ve sektör analizi konusunda hemen hemen her firmanın ihtiyaç duyduğu büyük organizasyonlardır. Tadarikçilerden, üreticilere, ithalatçılardan ihracatçılara, satış pazarlamadan, son kullanıcıya (müşteri) kadar herkesin buluşma noktasıdır. Fuarlarda firmalar ve müşteriler birbirleri ile tanışır, yeni pazarlar oluşturur, yeni anlaşmalar sağlarlar. Tabiki bu tanışmalar ve anlaşmalar firmaların birbirlerini doğru anlaması ile oluşur.

Peki firmalar birlerini nasıl anlarlar? Firmalar fuarlarda katalog, broşür, flayer, tanıtım filmi ve promosyon ürünler dağıtırlar. Bu ürünler firmaların tüm bilgilerini barındırır. Örneğin, Promosyon ürünler, üzerinde firmaya ait birçok bilginin yer aldığı kalıcı ve kullanılır ürünlerdir. Üzerlerinde firmanın ne iş yaptığı, nasıl yaptığı, nerede olduğu, internet ve mail adresleri hatta ürün ve hizmet görselleri bile yer alır. Bu ürünler sizin fuarda ayırt edilmenizi sağlar, fuar boyunca ve fuardan sonra akla gelen, tanınan ve unutulmayan bir firma olursunuz. Örneğin defter, kalem, bloknot ve karton çanta dağıttınız; Bu dağıttığınız ürünler müşterinizin ofisinde ve çalışma alanlarında yerini alır. Bu da size her zaman ulaşabileceği bilgilerin müşterilerinizin yanı başında olmasını sağlar. Bu durum, bir fuardan çıkarılabilecek en büyük kazanımdır.

FUARLARDA PROMOSYON OLARAK NE DAĞITILIR?

Fuarlarda, promosyon olarak birçok şey dağıtılabilir, Bu dağıtılacak ürünleri kendi içinde şöyle sınıflandırabiliriz.

  • Fuarlardan önce
  • Fuar esnasında
  • Fuarlardan sonra

fuarprotep

1. FUARDAN ÖNCE DAĞITILACAK PROMOSYONLAR

Fuardan önce ne dağıtılabilir ki demeyin, çünkü fuar için asıl hazırlık fuar öncesi olur. Şimdi bir firma düşünelim bir ay sonra bir fuara katılacak, ne yapması lazım.

Öncelikle fuardaki yeri belli olur olmaz ziyarete gelebilecek müşteri ve çözüm ortağı olabilecek firmalara fuarla ilgili bir broşür göndermesi gerekmekterdir. Broşür bir promosyon ürün tabiki değildir. Ama broşür bir promosyon ürün olabilir. Peki nasıl? broşüre fuarın olacağı yer ile ilgili bir harita, otel bilgileri, retaurantların indeksini koyabilirsiniz. Yanına bir fuar davetiyesi ekleyebilirsiniz. Yine bunun yanına el boyunda küçük bir not defteri ve kalem eklersiniz, not defterine yine broşürde olduğu gibi bir harita ve yer gösterir bir imleç koyabilirsiniz. İşte… alın size bir promosyon. Hem de daha fuara başlamadan işe yarar bir promosyon, çünkü daha fuar başlamadan fuarda sizin standınıza uğramasını sağlayacak her türlü doneyi müşterinize sundunuz. Eğer o müşteri fuara gelirse sizin standınıza uğramadan gitmez.

2. FUAR ESNASINDA DAĞITILACAK PROMOSYONLAR

Fuar esnasında dağıtılacak ürünler için şöyle bir tespit yapabiliriz, öncelikle bazı ürünler olmassa olmaz, bazı ürünler ise fuara göre keşfedilecek ürünlerdir. Yani fuarın içeriğine göre, akıllı bir proje ve akıllı bir ürün sizi fuarın yıldızı yapabilir. Bu tarz konularda profesyonel reklam ajanslarından da faydalanbilirsiniz.

Şimdi gelelim olmassa olmaz ürünlere, kesinlikle sizi tanıtan bir katalog ya da broşürünüz olmalı, bunu destekleyici bir not defteri (Bloknot), orta boy bir defter, kalem, küpnot ve bu ürünleri koyabileceğiniz bir çanta gereklidir. Yine sektörünüze göre iş numunesi de verebilirsiniz.

3. FUARDAN SONRA DAĞITILACAK PROMOSYONLAR

Fuar bittikten sonra görüştüğünüz müşterilerinize, fuar standınızı ziyaret ettikleri için teşekkür maksatı içeren bir katılım belgesi ya da kutlama-tebrik kartı ayarında bir teşekkür mektubu gönderebilirsiniz. Ya da ziyaretine gidip elden de verebilirisiniz. Bunu yine fuarda dağıttığınız ürünler gibi bir çanta yaparak desetkleyibilirsiniz. Çünkü fuarda dağıttığınız ürünlerden yeteri kadar alamamış olabilirler, taşıması zor geldiği için az sayıda almış olabilirler.

Reklam her zaman kazandırır. Doğru reklam ise mutlak kazandırır. Unutmayın kriz günlerinde bile reklama önem veren firmalar her zaman kazanmıştır.