KOBİ’ler için Sosyal Medyanın Önemi

Social-MediaSosyal medya neden mi bu kadar önemli?

Türkiye, genç nüfusunun nedeniyle sosyal ağlarda üye sayısı bakımından ve bu web sitelerinde geçirilen süreler bakımından sayılı ülkelerden birisi. Yapılan son açıklamalara göre 75 milyonu geçen Türkiye nüfusunun sosyal medya kullanımının dünya sıralamasında ikinciliğe yerleştiği açıklandı (36 Milyon kullanıcı). Diğer taraftan, yine yapılan son açıklamalara göre, Türkiye’nin internet popülasyonunun yüzde 31.10’u Twitter kullanıyor ve bu rakam da Türkiye’yi Twitter’da dünya birincisi yapıyor.

Rakamlar bize gösteriyor ki, Türkiye’de faaliyette bulunan tüm KOBİ’ler akıllı hazırlanmış sosyal medya stratejileriyle mutlaka sosyal ağlarda yer almalıdırlar. Facebook, Twitter, Google+, Linkedin, Instagram ve daha birçok sosyal ağı gün geçtikçe hayatımızın içine girmekle kalmıyor, hayatımızın merkezine yerleşiyor.

Sosyal medya bir KOBİ’ye ne gibi fırsatlar sunabilir?⇒ Yeni müşteriler edinebilirsiniz
⇒ Müşterilerinizle olan iletişiminizi artırabilir ve çapraz satışlarınızı yükseltebilirsiniz
⇒ Müşterilerinizin istek, ihtiyaçlarına daha kolay ve hızlı cevap verebilirve bu sayede müşteri memnuniyetini artırabilirsiniz
⇒ Firma adınızı ve markanızı daha geniş çevrelere duyurabilirsiniz
⇒ Kurumsal internet sitenizde daha fazla trafik sağlayabilirsiniz
⇒ Sosyal ağda olmayan rakiplerinize karşı rekabette büyük avantajlar sağlayabilirsinizAmerika’da yapılan bir araştırmaya göre sosyal medyayı kullananKOBİ’lerin aldığı sonuçlar da hayli dikkat çekici. Yeni müşteri elde etmek için sosyal ağları kullanan şirketler, kullanmayan şirketlere göre %16 daha yüksek gelir ve kar raporu açıklıyor.